۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۵
تاثیر استعفای مجید عشقی و تغییر ریاست سازمان بورس بر بازار سرمایه

کارشناس بازار سرمایه گفت: انتظار می‌رود با بازنگری قوانین و مقررات، شرایطی ایجاد شود که احتمال هرگونه سوءاستفاده‌ احتمالی توسط مدیران بازار سرمایه به صفر برسد.

علیرضا خان‌محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار بیدار بورس در خصوص تاثیر استعفای مجید عشقی و تغییر ریاست سازمان بورس بر وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: با توجه به اینکه کماکان در بازار ریسک‌های متعددی وجود دارد، استعفای رئیس سازمان بورس به یکی از جدیدترین ریسک‌ها بازار تبدیل شده است.

مدیر صندوق‌های سرمایه‌گذاری کارگزاری کیان افزود: از گذشته در زمان تعویض دولت‌ها به دلیل اینکه وزیران جدید با رویکرد جدید به میدان می‌آیند، تغییر ریاست سازمان بورس هم در دستور کار بوده و همین امر جو منفی موقتی در بازار ایجاد می‌کرده؛ اما این‌بار اوضاع کمی متفاوت‌تر بود و بعد از حواشی اخیر، رئیس سازمان بورس از سمت خود استعفا داده است‌. 

کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: باید به این نکته توجه داشت اگر وعده آقای همتی مبنی بر حذف رانت و دسترسی مدیران به رانت جدی باشد، باید شاهد تغییرات دیگری هم در بین مدیران و متولیان بازار سرمایه باشیم و حتما این تغییرات اگر در راستای افزایش شفافیت و سلامت بازار باشد، به تقویت اعتماد سرمایه‌گذاران کمک خواهد کرد. به نظر می‌رسد منفی‌های امروز موقتی بوده و با انتصاب گزینه ای شایسته مشخص شدن رئیس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار، بازار سرمایه به ثبات بیشتری خواهد رسید. همچنین انتظار می‌رود با بازنگری قوانین و مقررات، شرایطی ایجاد شود که احتمال هرگونه سوءاستفاده‌ احتمالی توسط مدیران بازار سرمایه به صفر برسد.

کد خبر 38257

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =