مداخلان بازار سرمایه سرگرم انتخابات هستند

کارشناس بازار سرمایه، دلیل این آرامش نسبی این روزهای بازار سرمایه را این دانست که فعلا تمام کسانی که در بازار دخالت داشتند و اعمال نظر می کردند سر گرم بحث‌های مهمتری از جمله انتخابات هستند.

وحید کریمی، کارشناس بازار سرمایه درگفت‌وگو با بیداربورس، با بیان اینکه بازار سرمایه با توجه به شرایط سیاسی قبل از انتخابات به یک آرامش نسبی رسیده است، گفت: نکته جالب و قابل توجه برای من این است که این تعادل بدون تزریق پول و همچنین وعده‌های انتخاباتی کاندیداها بدست آمده است.

مداخلان بازار سرمایه سرگرم انتخابات هستند

او دلیل این آرامش نسبی را این دانست که فعلا تمام کسانی که در بازار دخالت داشتند و اعمال نظر می کردند سر گرم بحث‌های مهمتری از جمله انتخابات هستند.

کریمی تعادل و آرامش فعلی بازار را بسیار شکننده شمرد و گفت: با کوچکترین تغییر در پارامترهای فعلی امکان تغییر در شرایط موجود وجود دارد.

بازار سرمایه تشنه است

این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با تاثیر دلار بر بازار گفت: دلار در چندین مرحله بر روی بازار تاثیر گذاشته است که مرحله اول در رشد سهام و شاخص کل، در مرحله دوم با توجه به شرایط تورمی کشور تاثیر به سزایی در تجدید ارزیابی‌ها، افزایش سرمایه‌ها و سود آوری شرکت‌ها و در مرحله سوم با توجه به اصلاح شاخص کل و تمامی نمادها بنظر میرسد بورس خیلی زودتر به استقبال دلار با قیمت‌های خیلی پایین‌تر برود.

او معتقد است از این به بعد بازار خیلی کم تحت تاثیر قیمت دلار قرار خواهد گرفت و نگاه کمی به حرکت‌های رو به پایین دلار خواهد داشت اما چون بازار تشنه است به قیمت‌های بالای دلار واکنش مثبت و صعودی دارد.

آرامش و تعادل فعلی بازار سرمایه کوتاه خواهد بود

کریمی در پیش‌بینی آینده بازار سرمایه گفت: باتوجه به کوتاه شدن پریودهای زمانی بازار این آرامش و تعادل فعلی نیز کوتاه مدت خواهد بود اما تا قبل از انتخابات ادامه خواهد داشت و با توجه به نتیجه انتخابات نهایتا تا دوماه بعد از آن ادامه دار خواهد بود زیرا حجم عظیمی از نقدینگی از بازار خارج و صرف بودجه‌های جاری کشور شده است؛ بنابراین انتظار دوران طلایی در بورس را ندارم.

شرایط سیاسی مهمترین مولفه تاثیرگذار در بورس

کارشناس بازار سرمایه شرایط سیاسی را مهمترین مولفه تاثیر گذار در بورس دانست و گفت: شرایط و مولفه‌های اقتصادی شرکت‌های فعال در بازار با فاصله بسیار زیاد در مقام بعدی قرار دارد.

#من-هم-ضرر-کردم نباید فراموش شود

وی در رابطه با کمپین #من-هم-ضرر-کردم گفت: مطالبه گری در هر شرایط و هر زمانی جواب می دهد. امیدوارم این مطالبه گری در تمام اپلیکیشن های اجتماعی موجود در فضایه مجازی و همچنین در رسانه های خبری و نوشتاری با قدرت پیگیری شود و این مطالبه گری زمانی به نتیجه میرسد که در گذر زمان دچار فراموشی نشود.

کد خبر 4017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =