بازار سرمایه در نقطه تعادلی است و به سمت بالا حرکت می‌کند

کارشناس بازارسرمایه در پیش‌بینی آینده بازارسرمایه بیان کرد: در گذشته عامل اصلی رشد بازار بحث نقدینگی بود که بی اعتمادی سهامداران باعث از بین رفتن این نقدینگی شد؛ اما اکنون شرایط بازار بهبود یافته است و تا زمان برگزاری مجامع بازار در نقطه تعادلی و به سمت بالا حرکت می‌کند.

حسین غیاثی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بیداربورس با بیان اینکه امروزه تعداد نمادهایی که در بازار سرمایه به تعادل رسیده‌اند افزایش پیدا کرده است، گفت: نمادهای کوچک بازار به دلیل رشد شارپی که در گذشته داشته‌اند همچنان در صف فروش هستند و در نمادهای بزرگ  بعضی از سهم‌ها مانند خودرو، بانک و ... هنوز قیمت‌های بالایی دارند اما نمادهای دیگری مانند فولاد و پتروشیمی از سودآوری خوبی برخوردار هستند و به عبارتی P/E معقولی دارند اما تنها نگرانی در مورد این سهم‌ها نوسان در قیمت‌های جهانی است.

او در پیش‌بینی آینده بازارسرمایه بیان کرد: در گذشته عامل اصلی رشد بازار بحث نقدینگی بود که بی اعتمادی سهامداران باعث از بین رفتن این نقدینگی شد؛ اما اکنون شرایط بازار بهبود یافته است و تا زمان برگزاری مجامع بازار در نقطه تعادلی و به سمت بالا حرکت می‌کند.

رشد شارپی سال گذشته نتیجه تاثیر انتخابات بود

این کارشناس بازار سرمایه رشد شارپی بورس در سال گذشته را نتیجه تاثیر انتخابات دانست و افزود: اکنون انتخابات دیگر تاثیر آنچنانی بر بازار نخواهد داشت و تاثیر اصلی خود را سال گذشته بر بازار نمایان کرد.

غیاثی درباره تاثیر انتخابات بر قیمت دلار نیز گفت: در اوایل دولت روحانی دلار ۳ هزار تومان بود اما امروزه شرایط متفاوت است زیرا آن زمان ارز داشتیم و کسری بودجه وجود نداشت.

دلار روندی صعودی و مداوم خواهد داشت

وی ادامه داد: اکنون با توجه به کسری بودجه موجود احتمال اینکه دلار پایین بیاید وجود ندارد بلکه در دولت بعدی نیز دلار روندی صعودی و مداوم خواهد داشت و در شش ماه دوم سال به ۲۷ الی ۲۸  هزار تومان خواهد رسید.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه سهم دولت از ریزش‌های اخیر بازار سهام ۶۰ درصد و مردم ۴۰ درصد بود گفت: در این ریزش‌ها اول دولت و بعد مردم مقصر بودند زیرا افراد بدون آموزش وارد این بازار شدند و در نتیجه ضرر کردند.   

کد خبر 4066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =