آخرین جزییات از اجرای طرح مالیات بر خانه‌های خالی

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: واحد هایی که برای خرید و فروش و یا اجاره هستند تنها به مدت چهار ماه می توانند خالی باشند که بعد از اتمام مهلت مشمول مالیات می شود.

به گزارش بیداربورس، مهدی طغیانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، گفت: مردم روستاها و شهرهای استان اصفهان که جمعیت کمتر از ۱۰۰ هزار نفر دارند موظفند اطلاعات املاک تحت تملک خود را در سامانه ثبت کنند، اما معاف از پرداخت مالیات خانه‌های خالی هستند.

او افزود: طبق ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم که اوایل فعالیت مجلس یازدهم شروع و دی ماه ابلاغ شد مهلت ۳ ماهه برای اصلاح سامانه به وزارت راه و شهر سازی به عنوان متولی داده شد که باید خود اظهاری در سامانه صورت بگیرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی درباره روش جمع آوری اطلاعات واحدهای خالی گفت: سال ۱۳۹۵ روش تشخیص واحدهای خالی با توجه به مصرف آب و برق واحد بود، اما در قانون اصلاحی جدید روش شناسایی به صورت خود اظهاری شده است.

او در رابطه با روش خود اظهاری گفت: از فروردین ماه مهلت ۴ ماهه ثبت اطلاعات ملکی در سامانه و قانون پیش بینی شده است و مردم باید اطلاعات مربوط به کد پستی محل اقامت ملکی و یا استیجاری و کد ملی سرپرست خانوار را در سامانه املاک و اسکان ثبت کنند و مابقی کدهای پستی که ثبت نشده است خالی محسوب و مشمول مالیات می‌شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: واحدهایی که برای خرید و فروش و یا اجاره هستند تنها به مدت ۴ ماه می‌توانند خالی باشند که بعد از اتمام مهلت مشمول مالیات می‌شود.

او در رابطه با معافیت از پرداخت مالیات بیان کرد: املاک نوساز و تازه تکمیل تا ۱۲ ماه معاف از پرداخت مالیات هستند و کسانی که ملکشان به فروش نمی‌رسد و اجاره نمی‌شود به شرط آنکه اطلاعات در سامانه ثبت شده باشد تا زمان فروش و یا اجاره ملک از پرداخت مالیات معاف هستند.

کد خبر 4348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =