بازار سرمایه از ورود رییس جمهور جدید استقبال میکند

باتوجه به اینکه رئیس جمهور منتخب در صحبت‌های خود معتقد بود که اقتصاد نباید دستوری باشد و بازارها باید به صورت عرضه و تقاضا فعالیت داشته‌باشند، می‌توان نتیجه گرفت که بازار سرمایه از ورود رئیس جمهور جدید استقبال خواهد کرد و شاهد نتیجه مثبتی خواهیم بود.

محسن صادقی باطانی، کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بیداربورس به بررسی تاثیر انتخابات ۱۴۰۰ بر بازار سرمایه پرداخت و گفت: باتوجه به اینکه کابینه دولت جدید هنوز مشخص نیست به طور قطع نمی‌توان گفت که بازار سرمایه در چه وضعیتی قرار خواهد گرفت اما باتوجه به اینکه رئیس جمهور منتخب در صحبت‌های خود معتقد بود که اقتصاد نباید دستوری باشد و بازارها باید به صورت عرضه و تقاضا فعالیت داشته‌باشند، می‌توان نتیجه گرفت که بازار سرمایه از ورود رئیس جمهور جدید استقبال خواهد کرد و شاهد نتیجه مثبتی خواهیم بود.

نرخ دلار به آینده برجام گره خورده است

وی در رابطه با قیمت دلار بیان‌کرد: بخشی از نرخ دلار وابسته به آینده برجام شده است و به عبارتی اگر توافقی در برجام حاصل نشود دلار روندی صعودی در پیش خواهد گرفت و این عامل موجب تورم نیز می‌شود از طرفی اگر برجام موفقیت آمیز باشد شاهد نزول دلار خواهیم بود.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان مطالب بالا گفت: اگر نرخ دلار در پی عدم حصول برجام بالا برود بازار سرمایه نیز رشد خواهد کرد اما اگر شاهد کاهش نرخ دلار باشیم بازار سرمایه نزولی خواهد بود اما این نزول کوتاه مدت خواهد بود.

احتمال ریزش بازارهای جهانی دور نیست

صادقی با اشاره به اینکه بازارهای جهانی در وضعیت پایداری بر سر می‌برند، اظهار کرد: باتوجه به اینکه در یکی دو هفته پیش در این بازارها ریزش نرخ داشتیم اکنون می‌توان امیدوار بود که بازارهای جهانی به ثبات رسیده‌اند اما احتمال ریزش زیاد دور نیست.

به گفته وی علت اینکه بازارهای جهانی رشد خاصی نخواهند داشت این است که این بازارها در ۸ ماه گذشته حدود ۱۰۰ درصد رشد داشته‌اند، بنابراین برای کشورهایی که نرخ تورم آن‌ها نهایتا  ۲ یا ۳ درصد است این رشد قابل قبول نخواهد بود.   

کد خبر 4573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =