هکرها اطلاعات آرامکو را به فروش گذاشتند

شرکت آرامکوی سعودی هدف یک رخنه اطلاعاتی قرار گرفته که در جریان آن یک ترابایت اطلاعات این غول نفتی به سرقت رفته و در دارک وب به فروش گذاشته شده است.

به گزارش بیداربورس، این غول نفتی سعودی به پایگاه خبری "بلیپینگ کامپیوتر" وقوع رخنه اطلاعاتی را تایید کرد. هکرها اعلام کرده اند این رخنه سال گذشته به وقوع پیوسته و هیچ تاثیری روی فعالیتهای آرامکو نداشته است.

این شرکت نفتی دولتی اعلام کرد که رخنه اطلاعاتی مربوط به یک پیمانکار شخص ثالث بوده و ارتباطی با سیستمهای آرامکو نداشته است.

آرامکو به "بلیپینگ کامپیوتر" اعلام کرد این شرکت اخیرا از انتشار غیرمستقیم میزان محدودی اطلاعات این شرکت مطلع شده که در اختیار پیمانکاران شخص ثالث بوده است. ما تایید می کنیم که انتشار این اطلاعات هیچ تاثیری روی فعالیتهای ما ندارد و این شرکت همچنین از وضعیت امنیت سایبری قوی برخوردار است.

گروهی از هکرها که خود را "زیرو ایکس" معرفی کرده اند، اطلاعاتی را که مدعی هستند از هک شبکه و سرورهای آرامکو در سال گذشته به دست آورده اند، در دارک وب برای فروش گذاشته اند.

"زیرو ایکس" و آرامکو هر دو به "بلیپینگ کامپیوتر" اعلام کرده اند که این رخنه اطلاعاتی جاسوس افزار یا انواع دیگر حمله باج گیری نبوده است.

قیمت فروش این اطلاعات از پنج میلیون دلار شروع می شود و شامل اسنادی متعلق به پالایشگاههای آرامکو، اطلاعات شخصی بیش از ۱۴ هزار کارمند، اطلاعات پروژه برای سیستمها، اسناد مربوط به قیمت گذاری و تحلیلهای داخلی و همچنین اطلاعات امنیتی شامل آدرسهای آی پی، نقاط دسترسی وای فای و دستگاههای اینترنت اشیا است. این گروه مدعی شده که درباره فروش این اطلاعات با پنج خریدار مذاکره کرده است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، آرامکوی سعودی در گذشته قربانی حملات سایبری قرار گرفته که قابل توجه ترین آنها بدافزار شامون در سال ۲۰۱۲ بود که در حمله فلج کننده ای مورد استفاده قرار گرفت که همه رایانه ها در این شرکت نفتی سعودی را پاک کرد. کارشناسان امنیتی در سال ۲۰۱۸ هشدار دادند که نوع دیگری از بدافزار شامون مشاهده شده است.

کد خبر 5412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =