احتمال آغاز بررسی لایحه بودجه از دو هفته دیگر

سخنگوی کمیسیون تلفیق با اعلام مهمترین مصوبات از احتمال آغاز بررسی لایحه بودجه از دو هفته دیگر خبر داد و توضیحی درباره نرخ دلار اعلام کرد.

به گزارش بیداربورس، رحیم زارع درباره مصوبات جلسه عصر دیروز کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ گفت: مقرر شد ۲۷ هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی از طریق بانک کشاورزی در اختیار شرکت‌های وابسته وزارت جهاد کشاورزی جهت اجرای طرح‌های مهم قرار گیرد. ۹۶.۵ میلیارد تومان دیگر هم برای آبرسانی به روستاها و حوزه‌های عشایری در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: همچنین کارفرمایان شرکت های، صنعتی، معدنی، خدماتی و اصناف که به مدت یک سال از بهمن‌ سال گذشته کارکنان را حفظ و یا افزایش داده‌اند از پرداخت تمام جرائم بیمه تأمین اجتماعی معاف شدند. همچنین دو هزار میلیارد تومان تسهیلات برای برق‌رسانی چاه‌های کشاورزی، تخصیص و به دولت اجازه داده شد دو هزار میلیارد تومان جهت بهسازی روستاها و تهیه و اجرای طرح‌های هادی در اختیار بنیاد مسکن قرار دهد.

این نماینده مجلس افزود: علاوه بر این تا ۱۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای ماده هشت قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی برای پیمانکاران و کارگزاران زیرساخت همسان‌سازی، واگذاری، صدور موافقتنامه و فاکتورینگ، کنار گذاشته شد.

زارع با اعلام احتمال اتمام بررسی لایحه بودجه تا دو هفته آینده در کمیسیون تلفیق گفت: نمایندگان ۱۰ روز جهت ارائه پیشنهادات فرصت دارند و از نیمه دوم بهمن، لایحه بودجه در صحن مجلس بررسی می‌شود.

وی در خصوص نتیجه بررسی نرخ دلار در نشست غیرعلنی صبح امروز هم توضیح داد: مواردی در خصوص تک نرخی شدن ارز مطرح شد. دولت در لایحه بودجه قصد داشت با ظرافت خاصی ارز را بر اساس نرخ نیمایی به فروش برساند. مابه‌تفاوت ارز ۴۲۰۰ و ۱۷هزار و ۵۰۰ تومانی، ۱۰۶ هزار میلیارد تومان است که باید مستقیما" به دست مردم برسد. پیش بینی می شود کمیته‌های مربوطه تا پایان هفته در خصوص نحوه پرداخت مابه‌التفاوت ارز، تصمیم‌گیری کنند.

کد خبر 571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =