کدام صنایع  برای سرمایه گذاری جذاب تر هستند؟  

مدیر تحلیل مشاور سرمایه گذاری خط ارزش به عواملی در خصوص انتخاب صنایع  برای سرمایه گذاری  اشاره کرد و گفت: عوامل بنیادی اثر گذار بر آن صنعت، اخبار و حواشی پیرامون صنعت، تهدیدها و فرصت‌های صنعت، جریان ورود و خروج پول به صنعت و دست اخر هم وضعیت تکنیکالی شاخص صنعت باید بررسی گردد.

پوریا خالدیان مدیر تحلیل مشاورسرمایه گذاری خط ارزش در خصوص بازار امروز به بیداربورس،  گفت:  انتظار داریم روند امروز مانند روز گذشته  روندی متعادل باشد. این روزها بیشتر باید جریان ورود و خروج پول به صنایع را مورد بررسی قرار دهیم و  سپس اقدام به انتخاب سهام بنیادی در صنعتی که جذب نقدینگی مناسب را داشته کرد.
مدیر تحلیل مشاور سرمایه گذاری خط ارزش به عواملی در خصوص انتخاب صنایع  برای سرمایه گذاری  اشاره کرد و گفت: عوامل بنیادی اثر گذار بر آن صنعت، اخبار و حواشی پیرامون صنعت، تهدیدها و فرصت‌های صنعت، جریان ورود و خروج پول به صنعت و دست اخر هم وضعیت تکنیکالی شاخص صنعت باید بررسی گردد.
وی در ادامه گفت:  سرمایه‌گذاران همواره این عوامل را برای انتخاب صنعت و سهم برای سرمایه گذاری لحاظ کنند.
خالدیان گفت: با توجه به شرایط این روزهای بازار، صنعت فلزات اساسی میتواند از گزینه های مناسب برای سرمایه گذاری باشد و علاوه بر این اغلب شرکت های این صنعت هم از وضعیت بنیادی مناسبی برخوردارند و انتظار چندانی برای کاهش چشمگیر قیمت های جهانی وجود ندارد. شاید داشتن یک سهم از این صنعت در پرتفوی سرمایه گذاری  میتواند بازدهی مناسبی به همراه داشته باشد.
این کارشناس بازار سرمایه گفت: از طرف دیگر صنعت پالایشگاه هم میتواند گزینه ی جذاب دیگر برای سرمایه گذاری باشد چرا که وضعیت این صنعت هم در خارج و داخل کشور تقریبا با ثبات پیگیری می شود  و شرایط کرک اسپردها نیز نسبت به فصل اخیر بهبود قابل توجهی  پیدا کرده که همین موضوع  میتواند سبب اثرگذاری مثبت بر عملیات شرکت های این صنعت باشد.
وی به صنعت پتروشیمی نیز اشاره کرد و گفت: در این صنعت نیز اوره‌ای ها شرایط نسبتا مناسبی را دارند که به واسطه افزایش نرخ اوره جهانی قابلیت سودسازی مناسبی را خواهند داشت این صنعت هم به مانند صنایع بالا میتواند برای سرمایه گذاری جذاب  باشد.
خالدیان گفت: علاوه بر موارد گفته شده باید به وضعیت برخی صنایع و اخبار پیرامون آن مانند صنایعی که احتمال افزایش نرخ محصولات اصلی و  آزاد سازی قیمت ها را دارند  نیز توجه کرد، به طور مثال در گروه دارویی تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی سبب شده بود که سودآوری این شرکتها عمدتاً تحت تاثیر منفی قرار بگیرد و از سوی دیگر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی این گروه بوده که بر سودآوری این صنعت در بلند مدت  اثر مثبت خواهد گذاشت.
وی در ادامه گفت: صنعت روغن‌های خوراکی نیز مانند صنعت دارو با مشکلات تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی دست و پنجه نرم می کنند و زمزمه هایی از حذف ارز ۴۲۰۰ برای این صنعت مطرح میشود  که میتواند  اثرگذاری مثبتی بر روند سوداوری این صنعت در بلند  مدت داشته باشد.
وی در پایان گفت: از طرف دیگه باید به اخبار پیرامون کابینه اقتصادی دولت هم توجه ویژه داشته باشیم و  ببینیم سیاست های دولت جدید در خصوص ارز ۴۲۰۰  تومانی همچنان پابرجا خواهد ماند یا دستخوش تغییر خواهد شد.

کد خبر 5911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =