کمبود نیروی کار به تمام بخش‌های اقتصاد انگلیس سرایت کرد

بررسی‌ها حاکی از آن است که تمام بخش‌های اقتصاد انگلیس از حوزه کشاورزی گرفته تا بخش هتلداری همه با کمبود نیروی کار مواجهند.

به گزارش بیداربورس به نقل از گاردین، خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، بحران در چرخه تأمین کالاها در جهان و داستان پرچالش شیوع ویروس کرونا در این کشور شرکت‌های انگلیسی را با فشارهای سنگین مواجه کرده است.  

هم اکنون از مزارع گرفته تا صنعت هتلداری تقریبا در تمام بخش‌های اقتصاد انگلیس، شرکت‌های با اندازه متوسط با بحران و فشار شدید مواجهند. از مجموع ۵۰۰ شرکتی که در یک نظرسنجی شرکت کرده‌اند، بیش از یک چهارم اعلام کرده‌اند که نبود نیروی کار باعث شده تا آنها نتوانند به صورت عادی به فعالیت خود ادامه دهند.

از سوی دیگر کمبود میزان کالا در انبار شرکت‌ها ناشی از اختلال در چرخه تامین کالا در حوزه بین الملل در حال آسیب رساندن به فعالیت‌های اقتصادی در این کشور است.  

برخی شرکت‌ها به فکر کاهش تولید افتاده و دیگر شرکت‌ها می‌خواهند قیمت کالاها را افزایش دهند که این مسئله به نگرانی‌ها نسبت به بالا رفتن تورم در آستانه تعطیلات کریسمس در این کشور دامن زده است. حدود یک پنجم شرکت‌ها هم گفته‌اند که می‌خواهند با افزایش حقوق تلاش کنند تا نیروی کار بیشتری جذب کنند.  

موسسه BDO اما می‌گوید: تبعات این اتفاقات برای مصرف کنندگان انگلیسی بسیار حائز اهمیت خواهد بود چراکه یک سوم شرکت‌ها می‌گویند طی سه هفته تا شش ماه آینده برای اینکه بتوانند از بحران عبور کنند باید قیمت کالاها و خدمات خود را بالا ببرند.

یک سوم دیگر از این شرکت‌ها نیز در نظرسنجی می‌گویند که در صورتی که اوضاع بهبود نیابد مجبور خواهند بود، طی ماه‌های آینده میزان تولید و یا ارائه خدمات خود را بالا بیاورند.

شرکت‌ها می‌گویند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و تبعات شیوع ویروس کرونا باعث شده تا با مشکل در تامین نیروی کار مواجه شوند.  

کد خبر 8008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =