آینده بازار در گرو تورم و نقدینگی

مدیرعامل کارگزاری آریانوین، در رابطه با اختلال پیش‌آمده در سایت TSETMC و تاثیر آن بر بازار سرمایه دیروز، گفت: بازار سرمایه متشکل از سرمایه‌گزارها، زیرساخت‌ها و ... است که اگر هرکدام از این موارد لنگ باشد، قطعا بازار با مشکل روبه‌رو خواهد شد.

حامد ستاک در گفت‌وگو با بیداربورس در پاسخ به این سوال که آیا اختلال دیروز را می‌توان همانند قطعی هسته معاملات در گذشته دلیلی برای جلوگیری از رشد بازار دانست، گفت: در زمان قطعی هسته معاملات دیگر امکان خرید و فروش سهام وجود نداشت اما قطعی امروز TSETMC باعث این امر نمیشد، بنابراین این دومورد را نمی‌توان یکسان شمرد.
وی در پیش‌بینی آینده بازار سرمایه بیان کرد: تورم و میزان حجم نقدینگی از مواردی هستند که می‌توانند در آینده بازار سرمایه تاثیر گذار باشند و به نظر میرسد بازار سرمایه در بلندمدت در شرایط خوبی خواهد بود.  

برای قضاوت عشقی زود است

او در رابطه با تغییر در مدیریت سازمان بورس گفت: هنوز برای اینکه بخواهیم در رابطه با تاثیر انتخاب مجید عشقی به عنوان رئیس سازمان بورس اظهار نظر کنیم بسیار زود است زیرا ابتدا باید ببینیم که رئیس جدید سازمان بورس چه رویکردها و دیدگاه‌هایی نسبت به بازارسرمایه دارد.  

وضعیت اقتصاد، اجازه سیاست‌گذاری خاصی را نمی‌دهد

مدیرعامل کارگزاری آریانوین در رابطه با سیاست‌های احتمالی صالح‌آبادی در بانک مرکزی تصریح کرد: با توجه به وجود  اتفاقاتی در اقتصاد ایران اکنون وضعیت به نحوی است که رئیس کل یانک مرکزی نمی‌تواند سیاست خاصی را در پیش‌بگیرد.
ستاک همچنین ادامه داد: بیشتر مسئولان در ایران علاقه‌مند هستند که سیاستی را پیش‌ بگیرند که باعث کاهش نرخ تورم شود اما اینکه مسئولان چه چیزی را دوست دارند و اکنون چه ابزاری در دست است امری مهم به حساب می‌آید.  

نقدینگی به سمت بازار سودآور می‌رود

به عقیده وی مسیر نقدینگی همیشه همسو با بازارهایی خواهد بود که سود بالایی داشته باشند و در آینده نیز مسیر نقدینگی به همین روال ادامه خواهد داد.

کد خبر 8476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =