۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
تلاش شاخص برای سبز پوشی

افراد حقیقی امروز ۷۱۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه فرآورده‌های نفتی و همچنین سهام سرمایه‌گذاری پارس آریان بود.

به گزارش بیدار بورس، امروز دوشنبه ۲۶ مهر ماه،  شاخص کل نیز با معیار هم‌وزن با کاهش ۴ هزار و ۳۴۷ واحد به رقم ۳۹۳ هزار و ۹۶۳ واحد رسید؛ به طوریکه معامله‌گران بیش از۷.۶ میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۵۲۳ هزار فقره معامله و به ارزش ۵ هزار و ۷۷۳ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نیز مانند روز گذشته شاخص صنعت فلزات اساسی با ارزش بیش از ۷ هزار میلیارد ریال در صدر صنایع قرار گرفت.  

در جریان معاملات امروز ارزش بازار به ملبغ ۷۲ میلیون و ۹۵۹ هزارو ۱۵۳میلیارد و ارزش دلاری آن به ۲۶۹ میلیارد رسید و همچنین حجم معاملات نیز به ۷میلیارد و ۶۳۴ میلیون و ۴۱۵ هزار واحدی رسید.

ورود خالص پول حقیقی نیز در جریان معاملات امروز ۷ هزارو ۱۱۵ میلیارد بود که براین اساس تعداد نمادهای مثبت امروز ۲۱۶ و تداد نمادهای منفی به ۴۰۴ رسید.

مجموع ارزش فروش و خرید حقیقی به ترتیب ۴۱ هزار و ۵۳۳ میلیاد و ۳۴ هزارو ۴۱۷ میلیارد بوده است که در این شرایط مجموع فروش و خرید حقوقی نیز به ترتیب ۸ هزارو ۵۵۰ میلیاد و ۱۵ هزار و ۶۶۵ میلیارد رسید.

همچنین در جریان این معاملات بیشترین تقاضا در سهم "انرژی۳۱" و بیشترین عرضه در سهم "وشمال" بوده است. "فملی" و "آریان" نیز به ترتیب بیشترین ارزش خرید و فروش حقیقی را داشته و سهم "آریان" در بخش ارزش خرید و فروش حقوقی پرپتانسیل ترین سهم بوده است.

در بخش پرپتانسیل ترین صنعت نیز در بخش خرید و فروش حقیقی میتوان به صنعت"فلزات اساسی" اشاره کرد و در بیشترین ارزش خرید حقوقی صنعت "فلزات اساسی" و در بخش فروش به صنعت "محصولات شیمیایی" اشاره کرد.

بررسی شاخص صنایع بر اساس ارزش معاملات :      
گروه درصد تغییرات شاخص ارزش معاملات حجم معاملات
فلزات اساسی ۰.۶۱% ۷,۰۰۳.۹ B ۴۰۷ M
محصولات شیمیایی ۰.۲۷% ۵,۳۸۵ B ۲۱۱ M
خودرو و ساخت قطعات ۰.۴۵% ۳,۶۰۱.۳ B ۱,۲۸۷ M
فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای ۰.۲۸% ۲,۸۰۲.۷ B ۳۱۵ M
استخراج کانه‌های فلزی ۰.۶۴% B۲,۴۴۶ ۱۳۹ M 
کد خبر 8525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =