ایسگاه قرمز بورس در پایان هفته

در جریان معاملات امروز (چهارشنبه، بیستم و هشتم مهر ماه)، شاخص کل بورس تهران با کاهش ۱۳ هزار و ۱۲۵ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۳۶ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با یک هزار و ۸۲ واحد کاهش، به رقم ۳۹۷ هزار و ۲۶۴ واحد را به ثبت رساند.

به گزارش بیدار بورس،  برپایه معاملات آخرین روز معاملاتی هفته، بیش از ۵ میلیارد و ۱۱۹ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۹ هزار و ۷۵۳ میلیارد ریال دادوستد شد.

شاخص بازار اول کاهش ۱۳ هزار و ۸۲۲ واحدی و شاخص بازار دوم، کاهش ۱۳ هزار و ۱۹۵ واحدی را تجربه کردند.  

 در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۳۲۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد چهار هزار میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۴درصد یعنی ۹۷۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان هشت درصد از کل معاملات شد.

ارزش بازار در جریان معاملات امروز به ۷۲ میلیون و ۹۱۴ میلیون واحدو ارزش دلاری آن نیز به ۲۶۷ میلیارد رسیده است همچنین ارزش معاملات نیز  ۴۰ هزار و ۴۲۸ میلیارد شده است.

در معاملات امروز خالص ورود پول حقیقی ۳ هزار و ۲۰۹ میلیارد و تعداد نمادهای مثبت ۲۵۲ و تعداد نمادهای منفی ۳۵۸ واحد بودند.

در پی معاملات امروز مجموع ارزش فروش حقیقی ۳۴ هزار و ۵۵ میلیارد و ارزش خرید حقیقی آن ۳۰ هزارو ۸۴۶ میلیارد بوده است همچنین مجموع ارزش فروش حقوقی ها به ۶ هزار و ۳۸۰ میلیارد و مجموع ارزش خرید حقوقی ها به ۹ هزار و ۵۸۹ میلیارد رسید.

در این میان بیشترین تقاضا در بازار امروز را سهم "انرژی ۳۱" به خود اختصاص داد با ارزش یک هزارو ۶۸۳ میلیارد و بیشترین عرضه نیز به سهم "ثقزوی" رسید.

در این راستا بیشترین ارزش خرید و فروش حقیقی ها را سهم "کالا" داشته و "آریان" و "مدیکو" نیز به ترتیب بیشترین ارزش خرید و فروش حقوقی ها را به خود اختصاص داد.

بیشترین ارزش خرید حقیقی ها را «محصولات شیمیایی» داشته و حقوقی ها نیز در صنعت «فلزات اساسی» بیشترین ارزش خرید حقوقی را داشته. در بخش بیشترین ارزش فروش حقیقی نیز «محصولات شیمیایی» و «فلزات اساسی» در بخش فروش حقوقی بیشترین ارزش را داشتند.

بررسی شاخص صنایع بر اساس ارزش معاملات :      
گروه درصد تغییرات شاخص ارزش معاملات حجم معاملات
محصولات شیمیایی ۱.۲% ۳,۴۸۸B ۱۴۶M
فلزات اساسی ۱.۲۷% ۳,۲۱۲B ۲۵۸M
فراورده های نفتی ۳.۹۱% ۳,۰۸۱B  ۴۴۱M
خودرو ۱.۴۴% ۲,۶۵۸B ۸۶۳M
مواد و محصولات دارویی ۱.۲۴% ۱,۲۴۰B ۴۸M

کد خبر 8619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =