هاله‌ی ابهام بر سر بازار سهام 

هفته ای که گذشت خبر پلمپ ساختمان بورس همگان را متعجب کرد. پلمپی که خیلی هم زمان بر نبود و با مذاکره رئیس جدید  با شهردار تهران فیصله پیدا کرد. اما سوالی که بی پاسخ ماند این است که این هزینه هزار میلیاردی برای چه بوده و در آینده از جیب چه کسانی پرداخت خواهد شد!؟

ندا عباسی کارشناس و تحلیل گر بازار سرمایه با اشاره به معاملات روز شنبه به بیداربورس گفت: شاخص کل بازار بورس تهران در روز شنبه با کاهش ۲۸ هزار و ۶۸۸ واحدی به سطح یک میلیون و ۴۰۷ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن هم کاهش ۹ هزار واحدی را تجربه کرد.
وی افزود: ارزش معاملات بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۵۸ هزار و ۷۸۳ و ۱۶۸ هزار و ۳۸۷ میلیارد ریال بوده است. فشار فروش در کلیت بازار محسوس میشد با توجه به افزایش نرخ بهره ی بین بانکی، گزارشات ضعیف و مبهم گروه پالایشی و  نمادهای بانکی، ابهامات در رابطه با قیمت گزاری محصولات شیمیایی و همینطور شبهه ی سهامداران در مورد چگونگی مدیریت آقای عشقی ریاست جدید سازمان بورس و... و. انتظار میرود همچنان در روز آتی هم بازار دستخوش هیجانات فروش شود.  
عباسی در ادامه گفت: گزارش های  عملکرد ۶ ماهه شرکت ها  یکی پس از دیگری می آیند، نکته قابل توجه در مورد این گزارش ها این است که نسبت P به E بازار سرمایه  این روزها به کمتر از ۹ واحد رسیده است.  
این کارشناس بازار سرمایه گفت: نکته ی مثبت روزهای آینده میتواند بازگشایی نماد شستا و گزارشات ۶ ماهه ی برخی نمادها در گروه پتروشیمی، فلزات اساسی و معدنی ها  باشد.
عباسی در ادامه  به اخبار هفته گذشته اشاره کرد و  گفت:  هفته ای که گذشت  خبر پلمپ ساختمان بورس همگان را متعجب کرد. پلمپی که خیلی هم زمان بر نبود و با مذاکره رئیس جدید  با شهردار تهران فیصله پیدا کرد. اما سوالی که بی پاسخ ماند این است که این هزینه هزار میلیاردی برای چه بوده و در آینده از جیب چه کسانی پرداخت خواهد شد!؟
این تحلیل گر بازار سرمایه در پایان به تلخندی اشاره کرد گفت: ایران وارد کننده ی گاز شد!

کد خبر 8728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =