طی کردن مراحل ورود سه استارت آپ به فرابورس و احتمال درج یک شرکت

معاون پذیرش فرابورس با اشاره به طی مراحل ورود سه استارت آپ به این بورس از احتمال درج یکی از شرکت‌های استارت آپی ظرف چند هفته آینده خبر داد.

به گزارش بیداربورس، حجت اسماعیل زاده درباره ورود استارت آپ‌ ها به بازار سرمایه به صدا و سیما گفت: سال گذشته ۵ تا ۶ شرکت برای ورود به بازار سرمایه درخواست دادند که از این تعداد فقط یک شرکت در دی سال گذشته پذیرش شد و باقی شرکت‌ها بعد از درخواست اولیه نسبت به روزرسانی اطلاعات اقدام نکردند.

وی افزود: علاوه بر یک شرکت که دی سال گذشته پذیرش شد و در حال درج نماد است، درخواست ۲ شرکت دیگر به روز رسانی شده و اطلاعات طبق سامانه تکمیل و پرونده آنها در حال بررسی است و ظرف هفته‌های اینده برای تصمیم گیری در اختیار هیات پذیرش فرابورس قرار می‌گیرد. سال گذشته ضوابط ورود استارت آپ‌ها به بازار سرمایه نهایی نشده بود اما اکنون ضوابط ورود مشخص شد و برای ورود آنها هیچ مانعی وجود ندارد.

این مقام مسئول ادامه داد: در حال حاضر ۳ استارت آپ درخواست فعال به فرابورس دارند که هر سه مسیر ورود در حال انجام است. با توجه به گذر مالی، برخی از استارت آپ‌های که سال گذشته درخواست ورود دادند، حتما باید اطلاعات را به روز رسانی کنند. از زمانی که شرکت‌ها برای ورود به بازار سرمایه درخواست می‌دهند و پرونده کامل باشد ۲ ماه زمان می‌برد تا در هیات پذیرش فرابورس تصمیم گیری و تعیین تکلیف شود، برخی شرکت‌ها پیگیر می شوند و برخی دیگر پیگیر ادامه کار نمی‌شوند و کار را رها می‌کنند.

اسماعیل زاده عنوان کرد: پذیرش، یک مرحله از ورود شرکت به بازار سرمایه است بعد از آن شرکت‌ها باید فرایندهای زیادی را که در اختیار فرابورس نیست و بین چند نهاد است را طی کنند. بازار سرمایه بستر مناسب برای توسعه کسب و کار شرکت‌های استارت آپی است و با توجه به اینکه این ضوابط نهایی شده استارت آپ‌ها با چشم انداز نهایی‌تر برای توسعه نیاز به بازارسرمایه دارند.

وی با بیان اینکه در پاییز و زمستان خبرهای مطلوبی برای ورود استارت آپ‌ها به بازار سرمایه اعلام خواهیم کرد، گفت: احتمالا ظرف چند هفته آینده یکی از شرکت‌های استارت آپی در فرابورس درج می‌شود. این شرکت‌ها می‌توانند از طریق مشاوران پذیرش، درخواست را ارسال کنند.

کد خبر 9483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =