جبران خسارت ۱۰ هزار سهامدار زیان دیده شرکت تازه وارد توسط ۱۴ محکوم

مدیر حقوقی سازمان بورس در پی دستکاری و افزایش قیمت۱۲۰ درصدی سهم فرابورسی از محکومیت ۱۴ متهم به پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان جزای نقدی به ۱۰ هزار سهامدار زیاندیده خبر داد.

به گزارش بیداربورس، محمد جوانمردی در پی دستکاری قیمت سهم فرابورسی و طرح شکایت سازمان بورس در دادسرای ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی از صدور رأی محکومیت ۱۴ متهم به پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان جزای نقدی معادل ۲ برابر سود کسب شده این گروه خبر داد.

وی افزود: پس از گذشت مدت کوتاهی از عرضه اولیه یکی از شرکت‌های فرابورسی، سوء رفتارهای معاملاتی برخی اعضای هیأت مدیره، سهامداران عمده و فعالان، منتهی به دستکاری و افزایش قیمت کاذب ۱۲۰ درصدی سهم در کمتر از ۳۰ روز شد. در این پرونده، متهمان با استفاده از روش های متنوع در سفارش‌ چینی از جمله ثبت و حذف گسترده سفارشات خرید، معاملات درون گروهی هماهنگ و رنج مثبت در کدهای معاملاتی نزدیکان و شرکت‌های کاغذی، اقدام به دست کاری قیمت سهم کردند.

این مقام مسئول ادامه داد: پیش از صدور رأی دادگاه، ۷ متهم آمادگی را برای پرداخت خسارت وارده به سهامداران متضرر اعلام کردند. با موافقت دادگاه بر اساس مبالغ محاسبه شده ، زیان وارده به سهامداران از سوی متهمان پرداخت و از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به حساب سهامداران سجامی آن نماد واریز شد. در نتیجه بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان خسارت به تناسب حجم معاملات به حساب ۱۰ هزار زیان دیده واریز شد.

به گفته جوانمردی برای اولین بار است که خسارت زیان دیدگان از جرائم بورسی، بدون مطالبه و مراجعه زیان دیدگان به دادگاه، داوطلبانه از سوی متهمان پرداخت شده و موجب تخفیف مجازات داوطلبین شد.

کد خبر 35438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =