افزایش سرمایه ۵۱ درصدی بانک صادرات پس از سال‌ها انجام خواهد شد

رئیس سازمان بورس گفت:جایگاه بانک صادرات در تامین مالی با قطعی شدن افزایش سرمایه ۵۱ درصدی و توسعه فعالیت شرکت‌ها، پررنگ‌تر خواهد شد.

به گزارش بیداربورس مجید عشقی در جریان بازدید از غرفه بانک صادرات در دهمین نمایشگاه بورس، بانک، بیمه، خصوصی‌سازی در کیش و دیدار با محسن سیفی سرپرست بانک صادرات، گفت: با توسعه فعالیت‌ها در زیرمجموعه‌های مرتبط با بازار سرمایه مانند تاًمین سرمایه سپهر و کارگزاری بانک صادرات می توان شاهد اثرگذاری بیشتر این بانک در بازار سرمایه بود.

وی افزود: افزایش سرمایه "وبصادر" بالاخره پس از سال‌ها انجام خواهد شد که می تواند در کنار اصلاح برخی نسبت‌های مالی بانک، منجر به افزایش توان تسهیلات‌ دهی و حضور مؤثرتر بانک صادرات در اقتصاد شود. بانک صادرات و مجموعه گروه مالی به عنوان بازوهای مالی در اقتصاد، نقش مهمی در جمع‌آوری منابع برای بازار سرمایه و حمایت‌ از آن در مواقع بروز شوک ایفا کرده است.

براساس این گزارش، پیشنهاد افزایش سرمایه ۵۱ درصدی بانک صادرات از محل آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی، خرداد سال جاری اعلام و ماه گذشته هم توسط حسابرس تایید شده است.

تنها گام باقی مانده برای افزایش سرمایه "وبصادر"، تایید سازمان بورس و بانک مرکزی و صدور مجوز است تا سرمایه این بانک از ۱۷.۵ به ۲۶.۵ هزار میلیارد تومان برسد.

کد خبر 35968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =